Arkriv for April, 2006

Ferdig med vidda

30.04.2006 21:06

Då var eg kome over vidda! Det har vore mange opplevingar og inntrykk. Meir om dette kjem seinare.

I går kveld kom eg til innsjøen Bohkosjavri. Der var det to isfiskarar på ski, forøvrig dei to einaste eg har truffe på ski på heile vidda. Av dei fekk eg litt fisk til middag. Skikkeleg godt! Isfiskerane skulle nedover i løpet av natta og dei drog avgårde kl 2. Eg drøyde det litt og gjekk 04.45. Rett framfor oss var reinflokken som skal til Hammerfest, så det var lenge spor. Dei første timane var det delvis skareføre og ganske bra forhold. I åtte-tida gjekk det meir og meir over til slusjføre igjen. Eg skulle eigentleg mot innsjøen Leaktojaure og deretter i ei scooterløype mot Skaidi. Imiddlertid måtte eg då ha kryssa eit svært bløtt dalføre og det såg vanskeleg ut å krysse på ski. Tok difor spora frå isfiskerane ut til Okselv og E6. Det var bløtt nok det, enormt med overvatn og opne bekker. Ein relativt liten bekk hadde stor vassføring og det var ikkje anna å gjere enn å gå rundt, eit par kilometers omveg kanskje. Men nokre stadar er føret ganske godt, særleg over 400 moh. Har sett mange på dagsturar i fjellet idag. Kom altså ned til Okselv og då var klokka blitt elleve. Parkerte pulkbrettet for godt og lessa alt opp i sekken. Så traska eg langs E6 nordover. Ei stund tok eg skia på igjen og gjekk i nokre scooterspor, men stort sett var det til fots. Sekken er tung, særleg med ski og skisko som ekstra vekt. No er det omtrent 16 km ned til Skaidi, så det skal vel gå på eit vis. Vidare til Nordkapp blir det nok til fots. Det smeltar såpass fort no at det nok vil vera nesten umogleg å ta seg fram på ski i det området snart. Herfrå er det 17 mil og det blir nok langs vegen om Olderfjord og Kåfjord. Er veldig fornøgd med å ha fått krysse heile finnmarksvidda tross denne tidlege våren. Så det betyr lite at det blir litt vegtrasking på slutten - bare eg no får av alt dette ski- og vinterutstyret. Det er meldt opptil 20 grader her i løpet av nokre dagar…Camper i vegkanten like ved eit hyttefelt og E6. Går til Skaidi imorgon formiddag. Idag: ca 23,5km, 6t på ski. Ca 18km, 6t stort sett til fots

Ny film snutt

30.04.2006 14:36

Dette er nok en av di siste filmen før målet er nådd!

Etappe13 og 14 til maze

Du treng Quicktime/Itunes frå apple for å spela av. Link til nedlastning Eit tips er å laste ned filmen (høgreklikk, lagre som) før du speler av. Då kan du forstørre bildet litt (200%)

Bohkosjavri

29.04.2006 20:33

Kom eit godt stykke idag.Delvis spor etter reinflytting.Gaar vidare ein gong inatt.Fersk aure og roye til middag.22,5km,8,5t

Slusjfore

28.04.2006 22:48

Ganske vaatt fore.Overnatter pa hytte med trivlege finnmarkinger ved Stabbursvatnet.Inatt 13km,5t, idag 17km,6t

Nattefrosten som aldri kom

28.04.2006 09:03

God morgon! Frosten kom ikkje inatt, men eg la uansett avstad kl 2. Gjennomslag også på Lesjavri-innsjøen og delvis litt overvatn. Bløtt føre, men det gjekk jo. Blaute sko og sokkar så det vart kjøleg på beina. Etter fem timar i veldig roleg tempo, var eg på andre sida av innsjøen. Ved ei hytte traff eg ei gruppe finske isfiskarar. Dei pakka for avreise og skulle nett dra ned. Då dei såg den store sekken, fekk eg tilbod om å få eit sklibrett, omtrent som ein pariserpulk. Denne er lett og eg har bare sekken rett oppå. Fekk også lov til å slappe av på hytta ei stund. Her har eg laga speglegg og hatt det ilag med brød til frokost. Takk til Ole Julius Eriksen frå Karasjokk. Det skal vera spor eit stykke vidare frå nyleg reinflytting, så då er det bare å satse på at desse går i rett retning

Vidare inatt

27.04.2006 17:12

Gjennomslag de luxe idag. Få spor, men fekk litt hjelp av eit gamalt scooterspor eit godt stykke. Kom meg til Lesjavri, turisthytta er visst ikkje her lenger, men greit å ligge ute. Har tatt fram soveposen og camper på ein bar flekk. Prøver å gå seint ikveld eller natt over innsjøen Lesjavri og eit stykke vidare. Idag: 17,5km, nesten 7 timar

Sol over vidda

26.04.2006 22:09

Fint innover vidda igjen. Fulgte scooterløype ein del km, men har tatt av nordover. Ganske mykje gjennomslag utanfor spor. Litt vind ikveld, liten kuling. Idag: 13,5 km + 3 km bort til butikken, 6 timar.

Vidare med sekk

26.04.2006 14:39

Fekk sendt pulken med posten idag. Betjeninga på Oves matsenter i Maze hjalp godt til med å pakke den inn. Billig var det også, ca 200kr for pulken på omlag 23,5 kg! Postens transportavdeling henta pakken like etter, så den er allereie på veg til Tromsø og vidare sørover.

På veg bort til butikken kom eg over ei lommebok. Tok den med for å levere den til politiet. Den viste seg å tilhøyra sønnen til dama i cafeen og som finnarlønn fekk eg reinsdyrsmiddag og tørka reinkjøtt!

No har eg tung bør på ryggen og har gått nokre km til fots. Skal til å spenne på skia, men tar det med ro i finvéret. Kan hende snur eg litt på døgnet å går nattestid, så oppdateringane kan bli litt forskjøve i tid av og til. Vanskeleg å sei kor lang tid det tar til Nordkapp, skal gje nærmare beskjed om det etterkvart.

Sol og vårfullt helsing frå utkanten av Maze

Maze

25.04.2006 20:14

Vakna opp til frisk bris og ganske bra vær. Holdt høgden for å sleppe unna litt skog. Dei første timane var føret bra, sidan det hadde vore nattefrost. Det har vist seg at swix lilla er bra under slike forhold. Utpå dagen går det over i klisterføre, men føreløpig har eg då gått på feller. Var ganske usikker på kva som var best rute ned til Maze, men eg tenkte meg kanskje at det enklaste var å ta gamlevegen. Tok sikte på brua over elva Maze, forøvrig ei stor elt som no var delvis fri for is. Her kom eg inn i scooterløype som stort sett fulgte vegen ned til Maze/Masi. Tok av ned mot kyrkja, som ligg i den nordlege delen. Her var også butikken og eg nådde den akkurat før stengetid kl 16. Den har også kveldsope mellom 19 og 20. Innehavaren av butikken tilbudde seg å kjøra meg 3km bort til turistsenteret, som ligg i den andre enden av bebyggelsen. Snøen er i ferd med å gå nede i dalen, men på fjellet er det bedre. Her på turistsenteret har eg leigd ei lita hytte og er igong med å pakke om. Har fått tilsendt den store sekken min og skal sende pulken med posten imorgon. Våren er i full anmarsj og eg blir litt meir fleksibel med sekk.

Ellers er det verdt å ta med at Maze, eller det fornorska namnet Masi, er “sameland”. Dei aller fleste er samiske og på butikken gjekk det bare i samisk mellom folka der. Ganske trivleg plass og hyggelege folk. Imorgon er det opp på vidda igjen.

Idag: 26km, 7 timar

Flott dag

24.04.2006 21:01

Idag har eg gått gjennom eit område som var litt vrient å orientere seg gjennom på kartet. Ein del skog og små-kuppert. Sola skein i heile dag og det var ganske så varmt ei stund. Det gjekk unna med vatn, litt over 3 liter i løpet av dagen. Tok lang lunsjpause og smelta snø.

No har eg satt opp teltet på ein liten høgde. Det er omlag 25 km til Masi og viss det ikkje er for kronglete, så kjem eg dit imorgon.

Idag: 30km, 10 timar

Rapport fra vidda

24.04.2006 20:49

Dagane frå Kilpisjavri i Finland og over på Finnmarksvidda har vore fine. Mykje bra vær, men ein dag med ein god del vind.

Den første dagen kom eg ganske langt, fordi det var masse spor innnover fjellet. Etter dette har eg bare unntaksvis gått i særleg mykje ski- eller scooterspor. I Finland var det fleire opne turisthytter. Eg var bare såvidt innom, det har blitt teltliv den siste tida

Vidda er ganske flat, men innimellom er det små kupperte område. Det er også ein del skog som gar vore litt knotete å passera. Det er også ganske vanskeleg å få oversikten, så gps og kompass har vore framme heile tida, sjølv under er ein knallblå himmel.

Den største utfordringa på vidda er alle rein-gjerdene som nesten er overalt. Desse er ikkje så lette å krysse med pulk…

Fungerende film etappe 12

24.04.2006 11:21

Legger ut en påmindelse om filmen som ikke funket! Nå funker den!

En film i fra nord! Nå nærmer han seg målet!

Guorbajavri

23.04.2006 19:48

Vind inatt og til utpa dagen.Vidde-terreng med litt skog.Vekslande fore,litt gjennomslag.Masi om 2-3 dagar.31km,8,5t

Finnmark

22.04.2006 19:12

Ganske flatt idag,men litt kronglete.Kryssa over grensa til Norge igjen i ettermiddag.No gar turen over vidda.Brukbart fore,noko gj slag.31km,9t

Finske vidder

21.04.2006 20:24

Spor og merka innover slake fjell.Sol og bra skifore.Har slaatt opp teltet og skal til a lage middag.ca 32km,8,5t

Reisebrev Sulitjelma-Abisko-Kilpisjavri

21.04.2006 01:08

Det var snart påske og torsdag 6.april gjekk turen vidare frå Sulitjelma.

Nokre dagar i forvegen hadde Mads Christensen sendt meg ein epost der han fortalte at han skulle gå mot Abisko samme dag som eg hadde planlagt. Norge på langs nettsida hadde han kome over med ein tilfeldighet, men det klaffa no ganske bra. Litt over kl 10 traff eg brødrene Mads og Morten. Ilag la vi iveg oppover den lange motbakken mot turisthytta Ny-Sulitjelma. Hadde høyrt mykje om denne bakken tidlegare, men denne solfyllte dagen gjekk det veldig greit. Hard føre og gode feller gjorde at det gjekk kjapt opp til hytta på omlag 600 moh, opp frå ca 130 moh. Her traff vi på ein frå Sulitjelma turistforeing og lunsjen vart tatt inne på hytta.

Opp til Sorjus var det eit par lange og tunge bakkar. Her fekk eg godt dyttehjelp av brødrene Christensen og det sparte eg masse krefter på. Fort gjekk det også det siste stykke ned til Sorjushytta. Ny-hytta var det bare plankerester igjen av etter stormen Narve i januar. Gamlehytta bare nokon meter unna stod imiddlertid. På hytta var ein familie frå Molde, mens dei to jentene som også er ute å går Norge på langs, låg i telt like ved. Eg slo opp teltet eit lite stykke unna og var borte ein times tid om kvelden og snakka med både NPL-jentene og den spreke Molde familien. Begge hadde hunder med seg som trakk pulkane.

Gamlehytta og restane av ny-hytta ved Sorjus

Dagen etter bar det innover til Sverige. Det store følget av Molde-familien og NPL-jentene kjørte raskt ifrå meg, då hundane holdt god fart på det relativt gode skiføret. Fekk gode spor heilt ned til innsjøen Virihaure, der eg slo opp teltet. Sidan det var litt lite snø nokre stadar, tok eg omvegen over innsjøane Virihaure og Vastenjaure. Det var imiddlertid ein lang tur og ruta rett mot Låddejåkkåstugan hadde gode snøforhold viste det seg. Morgonen etter traff eg Mads og Morten igjen, som hadde tatt den ruta, men gått eit kort dagsetappe. No hadde dei Ritsem som mål og eg slo igjen følge. Det var godt skiføre og det gjekk radig unna. Den siste biten over innsjøen Akkajaure, var veldig drøy. Her gjekk vi på ein merka isveg med stikker på begge sider. Dette var nødvendig sidan innsjøen har parti med dårleg is pga regulering. Kom i kveldinga til Svenska turistforenings fjellstasjon i Ritsem. Her var det både husrom å få og ein liten butikk.

Det var veg inn til Ritsem og ein god del scootere i området. Likevel var det ikkje så altfor stor trafikk der vi ferdes. Ruta vidare gjekk mot Kungsleden forbi Sitasjaure og Hukejaure. Lite folk på ski og heldigvis ingen scootere. Kjempeflott område å gå i og sola var framme store delar. Gjekk passe lange dagsetappar og hadde lange og fine kveldar, med avslapping og matlaging utandørs.

Kungsleden

Langs Kungsleden var det betrakteleg meir folksomt. Hyttene såg ut til å vera fullstappa med norske og svenske påsketurister på hovudruta mellom Abisko og Kebnekaise fjellstasjon. I det strålande fine påskeværet passerte sikkert 150-200 skiturister oss i motgåande retning. Litt stigning opp Tjaktjapasset, men så lang nedkjøring etterpå. Abisko nærma seg, men Mads og Morten ville somle litt på vegen ned, så eg gjekk litt lengre på kvelden. Siste natta blåste det ein del, men det vart bedre på dagen.

Abisko

Kom ned til Abisko tidleg på ettermiddagen og fekk meg ei seng på turiststasjonen. Så bar det bort eit par kilometer til butikken for å handle og hente pakke. Mykje folk, bilar, snøscootere og kø prega austre del av Abisko denne Skjærtorsdagen. Fekk handla mykje god mat og fekk alt med meg tilbake til turiststasjonen. Her var det både tilgang til internett og vaskemaskin, så eg hadde mykje eg kunne fikse. Fann til slutt utav problemet med nettsida og fiksa mesteparten. Fekk også vaska mykje svett ulltøy.

Vindsekksegling er gøy

På turen over den svære innsjøen Tornetrask blåste det godt. Det var stort sett medvind og eg tenkte å prøve vindsekken som skisegl. Det fungerte ypperlig og eg fekk stor fart! Kilometrane gjekk unna og det var utruleg morsomt! Speseilt lange innsjøar kan bli litt monotone å gå over enkelte gonger, så litt variasjon er kjærkomen. Inne ved Pålnosstugan traff eg på nokre svenskar på tur. Dei hadde vore hyttevakter sidan 23.februar og var no dratt direkte vidare på vintertur! Planen var å vera ute til mai, sproty folk dette her altså. Dei var også med i svenske turistforeningens og hadde ansvaret for å pusse opp Pålnosstugan, no var det bare ei rastestuga. Distansen opp til Lappjordhytta var kort, men mange og bratte høgdemeter venta. Det var også litt gjennomslag i snøen og det vart tungt oppover. Fann heldigvis nokre spor etter kvart, men det var bare å krysse oppover den bratte bjørkelia opp til hytta. Her var det litt uventa litt folk, både ein familie, ein engelskmann som gjekk toppturar og meir overraskande - Kjell Magne og Geir Erik som går Norge på langs sørover. Det vart ein livleg kveld med masse historier og mykje godteri!

Indre Troms

Eg la iveg over fjellet mot Altevann. Først opp ein del meter frå hytta og så innover fjellet. Vekslande vær og ein del vind. Fann ut at det var best å gå nedom Altevasshytta i vestenden av Altevann på grunn av vindretning. Her har Troms turlag nett opna ei flott turisthytte. Ei lita utfordring var å finne denne hytta blandt fleire hundre andre hytter! Fiksa det ved å søke opp hytta på nettet og mate koordinatane inn på gpsen.

Endå ein norge på langs vandrar

På Altevasshytta traff eg på Åge Lindstad, også han på veg sørover. Fekk ein del tips om ruta mi nordover, triveleg kar!

Rundt og på Altevann var det mange snøscootere og mykje folk. På isen var det isfiske som stod på programmet for dei fleste. Isen var god, men pga regulering var det fleire råker. Fulgte merking og så spor vidare til Gaskashytta, før eg tok til på ein lang, lang oppoverbakke mot Vuomahytta. Det vart ein utruleg fin ettermiddag og kveld. Dette området må vera noko av det finaste på heile turen trur eg, spektakulære fjell!

På Vuomahytta traff eg på nokre barske, nord-norske fjellkarar på sin ferd rundt Altevann. Det var stjerneklart og eg stod lenge å bare såg på dei flotte fjella som skimra i blått lys utpå kvelden. Morgonen var også fin og sola kom raskt fram.

Bratt ned til Dividalen

Frå Vuoma er det iallefall fire ulike alternativ mot Dividalen. Eg tenkte eg skulle følge spora til dei som hadde gått motsatt veg dagen i førevegen, men det viste seg å bli ein bratt tur. Det gjekk lenge veldig bra, nedover til dels tett bjørkeskog. Problemet var den aller siste bakken ned til elva. Her var det styggbratt, skrått og lite snø. Pulken velta ein utsatt plass og eg måtte bale ein god del for å koma meg trygt ned med pulken. Vel nede var det bare eit lite stykke før oppoverbakken mot Dividalshytta starta. Denne bakken gjekk greit, det var spor eg kunne følge. Litt gjennomslag utanom sporet. Tok inn på Dividalshytta, ei hytte som er ganske kjent. Det var ingen der, men utpå kvelden kom det to karar luskande opp lia. Ein av dei var tilsyn på gamlehytta, men dei skulle på ein vekestur i Indre Troms. På Ny-hytta var det steikeovn som gjekk på gass, så då tok eg å laga skikkeleg ostesmørbrød! Det hadde seg nemleg slik at eg kjøpte 1kg skivet ost veldig billig i Abisko. Det smakte fortreffeleg!

Frå Dividalshytta bar det rundt eit par fjell og bort til Dærtahytta. Været var så som så, vekslande er vel ganske dekkande. Men det var fint innimellom og det var ein grei etappe inn til Dærta.

Rosta og Isdalen

Opp frå Dærta gjekk eg ei bratt og litt avblåst ur. Det var ingen problem å passere og føret var bra. Mange høgdemeter oppover, før ein lang nedkjøring til Rostadalen. Var innom såvidt på hytta, før eg la iveg oppover igjen i Isdalen. Utruleg fine fjell inne i dalføret og eit bratt skar som måtte forserast. Her var det forøvrig vintermerka eit lite stykke, fordi det var nokon skumle skavlar. 500 høgdemeter på ettermiddagen tok litt på, men så var det flatt innover. Litt slakt nedover mot Gappohytta og eg kom fram etter godt og vel 10 effektive timar. På Gappohyttene var det både ein del folk på fellestur frå Senja turlag og eit finsk-svensk turfølge.

Treriksrøysa

Idag gjekk ferda nedover i ganske steinete og avblåst terreng. Kom innpå ei scooterløype eit stykke og så bar det over eit vatn fram til treriksrøysa. Dette er grensa mellom Norge, Sverige og Finland. Eg tok meg ein runde rundt og måtte stille klokka då eg kom inn i Finland. Dei ligg ein time etter oss og det skulle eigentleg Finnmarkingane også ha gjort, men det ville ha vore for upraktisk.

Imorgon skal eg handle og proviantere, før eg går oppover fjellet igjen. Skal krysse over grensa igjen om nokre dagar og har Masi på finnmarksvidda som neste mål. Dette blir siste etappe med pulk, bytter til sekk i Masi.

Sola har gått ned over Kilpisjarvi, så det gjenstår bare å seia god natt!

Film etappe 12

20.04.2006 22:01

En film i fra nord! Nå nærmer han seg målet!

Reisebrev Hattfjelldal-Sulitjelma

20.04.2006 21:58

Ein lang og fin ettappe har det vore frå Hattfjelldal til Sulitjelma. Dette reisebrevet er litt forsenka, men bedre seint enn aldri.

23.mars la eg avgårde. Sola fulgte meg opp til det store Røssvatnet, men så kom det meir skyer inn. Det var ganske drygt å gå over innsjøen og eg var trøtt då eg kom fram til Steikvasselv. Her var det lite lys, straumen hadde gått. Overnatta i eit flott hus på garden. I løpet av natta hadde det kome ein god del snø. Opp den første kneika fekk eg litt hjelp med pulken. Vidare oppover var det tungt og det var ein del vind. Snøen pakka seg litt etter kvart, så det vart lettare.

Okstindan

Vakna opp til fantastisk panoramautsikt til Nord-Norges høgste fjell, Okstindan, med Oksskolten som den høgste toppen (1916 moh). Over Grønvatnet og til Umbukta var det fortsatt ganske tungt i nysnøen. Slo opp teltet eit stykke før fjellstua. Ein kald og fin kveld i teltet, med nordlys som dansa flott på himmelen utanfor.

Tok ein kviledag i Umbukta. rusla bort til fjellstua og fekk eit flott rom til ein billeg penge. Dagen etter var det ein god del vind og turen opp til Sauvasshytta vart ganske tung. Opp i sterk kuling og snøfokk, men med ansiktsmaske og stormbriller kom eg no greit fram. Rana turistforening har veldig fine hytter i fjellet og oppholdet på Sauvasshytta vart fint. Været vart ikkje betre, så eg venta ein dag på mindre vind. Vinden løya ikkje, så då var det bare å gå vidare. Framleis føyka det såpass at ansiktsmaske og briller måtte til om ein skulle ta ein liten tur utandørs. Vinden tok verkeleg tak innimellom fjelltoppane. Ned Ivakskaret var det isete nedst, så det vart basketak med pulken nedover. Det endte med ei knekt stang på pulkdraget. I Kvitsteindalsen var det mindre vind, men på turen opp til Virrvasshytta så var vinden igjen på plass.

Fjellrev

På ettermiddagen på veg til Virrvass, så løya vinden og sola kom fram innimellom. Plutseleg fekk eg auga på noko kvitt som tok eit par byks, før det rusla sakte vekk frå meg. Det var ingen tvil, dette var ein liten fjellrev! 150-200 meters avstand og eg såg den vel eit halvt minutt før den runda rundt ein liten kolle. Var heldig og hadde vinden imot meg, så det var nok difor eg fekk sett den. Fjellreven er veldig sjeldan og direkte trua art i Norge. Den er også ganske sky, så det er litt spanande å ha fått oppleva den i levande live.

Virrvasshytta

Det var helg og ein del folk på denne store hytta. Vart påspandert god middag og det var hyggelege folk på hytta. Ein del skulle isfiske, mens nokon andre skulle vidare på ski.

DNT-sentralstyre på Bolna

Vart anbefalt å gå ruta ned til Bolna på mi ferd nordover. Ganske greit å gå, men hardt og ujamnt føre. Ein svært vanskeleg kryssing av ein bekkedal og litt bratt ned til Bolna, men det gjekk no bra. Hadde høyrt nokre rykter om at styret i turistforeningen skulle vera i området, og det viste seg å stemma. Eg kom til ei fullpakka hytte med folk som eg tidlegare bare har sett på tv. Sentralstyret hadde middag på turisthytta og var godt oppverta av lokale folk frå Rana turistforening. Eg vart straks tatt inn i varmen og fekk ein skikkeleg porsjon middag. Folket var også veldig interessert i å høyra om turen og det vart ein hyggeleg kveld.

Fann meg ei ledig køye og fekk ein solid frokost og ein varm lunsj før eg tok til å traske vidare. Fekk også med meg ei heil sjokoladekake og den kom veldig godt med - porsjonane med lunsj minka kraftig sidan eg hadde brukt nokre dagar ekstra. Sidan det var litt bale å gå med pulken dei første kilometrane, tilbudde dei svært hjelpsomme folka frå Rana turistforening seg å kjøre pulken opp til Lønnsdal. Dermed kunne eg gå oppover dalen med dagstursekk. Været var strålande og eg bestemte meg for å koma tilbake til Saltfjellet på påsketur ein gong! Verkeleg nydeleg dag etter ein god del dagar med vind.

Polarsirkelen

Kryssa polarsirkelen like ved toglinja og hadde eit lite snø-ansiktsbad for å feire dette. Følte at eg verkeleg hadde kome langt, men visste jo at det var langt igjen også. Gleden var immidlertid stor og humøret på topp.

I Lønnsdal overnatta eg på Bodø og omegns turisthyttet Lønnstua og eg var også oppe på hotellet og tok ein dusj. Her tok eg også frokost og kjøpte med litt sjokolade. Turen over til Junkerdalen gjekk i strålade vær og i skispor, sistnemnde har vore ein sjeldan ting til no. Det var imiddlertid ganske kronglete opp dalen, så spora kom godt med. Gjekk ei meir direkte rute enn sommarruta og nedkjøringa til Graddis fjellstue gjekk greit. Her var det heilt folketomt og eg fekk ikkje spurd om ruta vidare mot Skaitidalen. Det endte med at eg fulgte eit scooterspor oppover dalen og rota meg gjennom eit hyttefelt, før eg fann ei hengebru over eit juv som måtte kryssast. Så tok eg den snødekka vegen oppover, og så ned igjen til Skaitidalen og turisthytta Trygvebu.

Skaitidalen

Det var nydeleg å gå oppover denne ville dalen. Bratte fjellsider, men fint å gå på den islagte elva. Var innom den koselege hytta Argalad, verkeleg ein fin stad og eit krypinn med mykje historie. Det føltes litt langt over Balavatnet, men eg kom no ganske fort fram til Coarvihytta. Dagen etterpå gjekk eg vegen nedover til Sulitjelma. Litt i scooterløype og så nokon litt uforutsigbare spor på slutten. Bratt nedst, så eg tok av skia. Heilt bart på vegen nede i dalen, så ein kar tipsa meg om at kanskje museumsbestyraren kunne hjelpa meg med pulken innover dei siste kilometrane til sentrum. Han skulle akkurat heim å eta middag, så det passa bra. Fekk med det same henta pakken på snøscooterverkstaden, som også har pakkehandteringa for posten. Dette skyldes at den lokale butikken meiner at posten norge ikkje dekker dei ekstra kostandane med å utføre posttjenester. Og eg kan forstå dette, Posten må nok rekne med å kompensera meir i distrikta der butikken absolutt ikkje vinn nokon kundar på slike oppgåver - det er bare meirarbeid.

Den einaste staden å overnatte i Sulitjelma er på hotellet og eg la meg inn der til ein ganske rimeleg pris. Etter ein dusj var eg ute å gjekk dei få kilometrane eg fekk transport, Var også på butikken og handla inn for påsken og turen til Abisko. På hotellet vart dei visst litt bekymra for at eg ikkje fekk nok mat, så dei ringte meg opp på interntelefonen og lurte på om eg ikkje ville ha gratis middag! Det ville eg sjølvsagt og eg fekk servert godt mat. Ein liten tur i badstua fekk eg også tid til. Det viste seg å vera vanskeleg å få lånt internettilgang. så eg fekk ikkje fiksa feilen med bildeopplasting på nettsida. Dette fiksa imiddlertid internettleverandøren dagen etterpå

Etappen frå Hattfjelldal til Sulitjelma var lang. Brukte fleire dagar enn eg hadde rekna med og den maten eg fekk av andre undervegs, kom veldig godt med. Gjestfridomen i Nord-norge har vist seg å vera stor. Veldig hyggelege folk å treffe på overalt, men det var lite folk i fjellet utanom på Virrvasshytta. Ruta eg gjekk var stort sett ganske grei og det ordna seg fint. Ser imiddlertid at det nok kunne ha vore eit bra alternativ å gått direkte til Junkerdalen via Nasafjella, så det vil eg nok anbefala til andre som tar turen. Eg hadde imiddlertid ikkje kart over området, så det var utelukka å gå den ruta. Ein proviantering ekstra undervegs kunne eg med fordel ha hatt, men eg hadde no nok mat alltid.

Å treffe på fjellrev var spesielt og ganske uventa. Ei fin oppleving på ein tur gjennom Norge!

Kilpisjavri, Finland

20.04.2006 19:43

På Gappohytta var det ein del folk. På gamlehytta slo eit stort følge på fellestur seg ned, mens på ny-hytta var det eit finsk-svensk turfølge.

Idag var det først ein del nedover, så bort til treriksrøysa - grensa mellom Norge, Sverige og Finland. Hadde meg ein runde rundt der, før eg tok fatt på det siste strekket inn til Kilpisjavri. Ganske lite motiverande den siste mila over vatnet, i eit virrvar av scooterspor og dårleg skiføre. Gjekk direkte til Matkailu, ca 5km sør for turistplassen Siilastupa, fordi butikken ligg her og det er også fint utgangspunkt for turen vidare. Sjølv om eg var her allereie 17.30 finsk tid (Finland ligg ein time etter norsk tid), så var butikken stengt. Bensinstasjonen stengte kl 16 og eg måtte leite litt før eg fann ein cafe som var open.Finnane kan visst ikkje dette med opningstider, det går jo ein ganske så trafikkert veg forbi her og dette er også harry-handelstad for tromsværingane. Har fått meg eit rom i eit bygg som ligg ved Lappland hotel, grei standard, men ikkje spesielt billig. Herleg med ein dusj etter mange fine og svette dagar til fjells! Imorgon bærer det vidare oppover og innover dei finske viddene og grensa krysses om 2-3 dagar igjen. Har fått mange tips om opne hytter, vegval og scooterspor og eg ser fram til ein fin etappe. Idag: ca 28km, 6,5 timar

Indre-Troms bildespesial

20.04.2006 19:20

Turen gjennom indre-Troms har vore alle tiders; veldig flotte fjell, ein god del bra vær, supre turisthytter i akkurat passe avstand og hyggelege folk! Nokre bilde vil kanskje også bli med i reisebrevet, men det er litt avgrensa kva eg får plass til der. Har høyrt rykter om dårleg påskevær sørpå. Her var det fleire kjempefine dagar, men også nokre dagar med vind på høgfjellet og ein del skyer. Værmeldingane var ikkje så optimistiske i påsken, så det skremte nok vekk ein del folk, iallefall ikkje så folksomt som ein bør forventa i påsken. Fleire oppdateringar følger i løpet av kvelden. Helsing frå Norge på langs vandraren, for tida i Finland

Fin og lang tur

19.04.2006 21:23

Kjempeflott morgon og mykje sol.Mange hogdemeter opp,ned og opp igjen,1000 til saman.Er pa Gappohytta,Kilpis imorgon.35km,10,5t

Daertahytta

18.04.2006 20:55

Opp av bjorke og furuskogen til snaufjellet.Gjenfoyka spor,men ok a ta seg fram.Starta seint og kom hit kl20.Imorgon vidare mot Rosta.29km,8t

Dividalshytta

17.04.2006 17:51

Sol og fin morgon ved Vuoma.Ned gjennom skog og bratte fjellsider vart det eit par basketak med pulken.300 hogdemeter opp til slutt.18km,6t

Vuomahytta

16.04.2006 22:10

Det vart mykje sol utpa dagen.500 hogdemeter opp fra Altevann gjennom utruleg flotte fjell.Gaar til Dividalen imorgon.27km,8t

Paaskespesial

16.04.2006 13:18

På Altevasshytta traff eg på endå ein sørgåande NPler, Åge Lindstad.

Eit bilde av meg ved Gaskashytta

Utsikt nedover mot Altevann fra Gaskashytta

img3

No går eg oppover mot Vuomohytta, midt i dei flotte fjella her i Indre Troms

God påske folkens!

Altevann

15.04.2006 20:53

Tok ein roleg formiddag og gjekk frå Lappjordhytta i tolvtida. Kjell Magne og Geir Erik fortsatte sin ferd sørover, mens eg tok fatt på bakkane i nordleg retning. Frå hytta på omlag 600 moh, bar det opp til nesten 1000 moh. I natt var det 2 kuldegrader, men på morgonen var det plussgrader, så det var litt gjennomslag i starten. Det blåste litt i høgden og skispora frå tidlegare dagar føyka igjen. Likevel var det litt spor å følga, så det gjekk rimeleg greit. På grunn av vindretninga var det meir gunstig å gå ned til vestenden av Altevann, istaden for å gå direkte mot Gaskashytta. Den splitter nye turisthytta ligg i eit digert hyttefelt med fleire hundre hytter. Problemet var å finne ut kva for hytte det var! Søkte opp hytta på turistforeningen.no og fann koordinatane og då var deet ingen sak å finne fram. Forøvrig så kryr det med snøscootere her fordi det er lov å kjøre på såkalla isfiskeløyper. Imorgon går turen over Altevann til Gaskashytta og vidare mot Vuomahytta. Idag 24,5 km, 7,5 timar

Vindsekksegling er artig!

14.04.2006 22:51

Idag blåste det litt og på turen over innsjøen Tornetrask. Vindretninga var nesten i den retninga eg hadde tenkt meg, så då var det bare å spenne opp vindsekken mellom skistavane. Vinden tok godt tak og turen gjekk temmeleg raskt unna! Gøy med litt avveksling frå skigåinga. På den svenske turisthytta Pålnosstugan, traff eg nokre svensker på tur. Dei hadde vore hyttevakter lenger sør i over ein månad og farta no rundt i fjellet. Tok ein lang pause der før eg la iveg oppover bakkane. Litt råtten snø då det er plussgrader om dagen for tida. Nokre skispor gjekk oppover, men det var kronglete gjennom bjørkeskogen - og ganske bratt - opp til Lappjordhytta. Her var det litt folk og også eit par sørgåande NPLere! Kjell Magne og Geir Erik Storesund frå Karmøy. Har hatt ein hyggeleg kveld her på hytta og praten går livleg. Idag: 20 km, 7,5 timar inkludert lang pause

Framme i Abisko

13.04.2006 21:53

Kom idag ned til Abisko turiststasjon. Ein del vind inatt, men utpå morgonen løya vinden og det var stort sett sol og fint resten av dagen. Påsken har til no bydd på mykje fint vær og utruleg fine fjellområde.

Frå Ritsem hadde eg fortsatt følge av Mads og Morten Christensen og dagsetapane har vore akkurat passe. Har hatt fine ettermiddagar med sol og matlaging utandørs. Sjølv om det har vore sol, så har det vore kjøleg å sette seg ned, så dunjakken har vore flittig brukt. Verkeleg herleg å sitte ute i soveposen og sjå på sola som går ned over fjella!

Rundt Ritsem var det fleire snøscootere enn folk på ski, vi møtte bare 5-10 om dagen. I Padeljanta nasjonalpark møtte eg faktisk ingen andre på ski, utanom dei som samtidig med meg kom opp frå Sulitjelma. Kungsleden mellom Abisko og Kebnekaise fjellstasjon virker til å vera hovedruta for påsketuristane her i området. Utruleg mange på ski! Svenskane har verkeleg vist at dei kan meir enn scooteråking.

Igår ettermiddag tok Mads og Morten ein tidleg kveld, då dei ikkje ville koma ned til Abisko før på fredagen. Eg gjekk nokre kilometer vidare og fekk ein fin tur den resterande delen ned idag. På turiststasjonen her i Abisko er det veldig fint og ein god del folk. Var borte i Aibisko-østre for å handle og hente pakke (2 km herfrå) Der var det ganske kaotisk; Støy, bilar, scootere, eksos og kø inne på den altfor varme butikken. Nesten så eg er blitt allergisk mot slike forhold og det skal bli godt å koma opp på fjellet igjen!

Her på turiststasjonen er det utlån av ein pc med internettt, så eg har fått fiksa ein del på sida. Skal sjå om eg ikkje får mesteparten opp å gå igjen før eg tar avstad imorgon. Reisebrev kjem seinare, har mykje å skriva om heilt frå Hattfjelldal og hit, men trur eg skal skrive det litt gradvis. Det kjem altså litt seinare tenker eg. Video kjem sansynlegvis frå Treriksgrensa eller Kilpisjavri, er avhengig av norsk mobildekning for å få sendt den.

Går imorgon sansynlegvis over Tornetrask og vidare i “påskeruta” i indre Troms, via Altevann. Litt lengre enn via Sverige, men det blir nok ein kjempebra tur. Litt skiftande vær no, men skal ikkje klage, mykje sol har det blitt!

Bildene er tatt dei siste dagane, på veg mellom Ritsem og Abisko Det var alt for ikveld. Ønsker dykk alle ein fortsatt god påske!

Idag: ca 25km, 5 timar

Storinnrykk i fjellet

12.04.2006 20:00

Langs Kungsleden myldra det med svenske skituristar.Fin tur over Keisarpasset idag,sol og paaskestemning.Abisko imorgon.34km,9t

Skyfri himmel

11.04.2006 22:00

Masse sol og fin utsikt til Sveriges hogste fjell, Kebnekaise.Middag utanfor teltet i kveldsola,godt innpakka i dunjakke og sovepose.27km,8t

Nyter paaskedagane

10.04.2006 19:00

Med solkrem i ansiktet og ein real miks av skismorning under skia, nyter eg dagane i fjellet.Fortsatt folge av Mads og Morten.23km,6t

Ritsem

09.04.2006 23:00

Lange og flotte dagar her i Padlejanta. Kom idag heilt til Svenska turistforenings fjellstasjon i Ritsem. Men først litt om dei siste dagane.

Nokre dagar før eg kom til Sulitjelma fekk eg ein epost frå Mads, som hadde planlagt å starte på turen mot Abisko samme dag som eg hadde tenkt å legge iveg. Torsdag møtte eg Mads og Morten, to brødre forresten, og vi tok følge opp til Sorjus. Fekk god hjelp med pulken i dei brattaste bakkane, så turen vart overkommeleg på ein dag. Ved Sorjus traff eg på dei to jentene som også er ute å går Norge på langs. Veldig trivelge NPL`ere! Dei har med seg to hundar som trekk ein stor pulk. Sorjushytta blåste ned tidlegare i vinter, men på gamlehytta låg ein familie frå Molde som gjekk ilag med NPL-jentene. Med arbeidsvillige hundar gjekk det raskt unna for heile dette store følget på tur, raskare enn med meg, men eg fekk no fine spor vidare. Sidan det var lite snø, så tok eg over Virrhaure og ein annan gigantisk innsjø, men det viste seg etterpå at ruta over fjellet hadde vore farbar med pulk. Ganske langt over dette innsjøane, men sol og fantastisk vær og godt skiføre gjorde det til ein kjempeflott dag. Naturen er verkeleg flott her, store dalar, høge fjell og mykje urørte område.

Idag starta eg ikkje før klokka ti, ettersom eg hadde hatt ein lang tur dagen før. Ikkje lenge etter traff eg på Mads og Morten og eg tok følge med dei vidare. Sol og varmt store delar av dagen, men litt skyer etter kvart. Det gjekk unna i scooterspor og Ritsem vart etter kvart målet. Litt langt føltes det ut å gå over innsjøen Akkajuare på slutten, men vi kom no fram. Ganske artig at Svenskane har merka ein “isveg” over vatnet, med stikker på begge sider. Dette gjer ein ganske spesiell lengefølese, omtrent som ein motorveg. Fint her på fjellstasjonen, noko alla ei betjent turisthytte, men med liten butikk og sjølvhushald. Idag: ca 37km, 9,5 timar

(Det er problem med breogfjellsport.no for tida, men NPL-sidene ser ut til å virke. Jobber med å fikse problemet, men eg er ute å går Norge på langs og det byr på ein del utfordringar i det hensende…)

Paaskesol

08.04.2006 20:00

Sol og flott idag.Har gaatt over to store vatn,litt lengre enn ei alt rute,men delvis lite sno der.God paaske til dykk alle! Idag 39,5kn,10t!

Padjelanta

07.04.2006 19:00

Er i Padeljanta nasjonalpark.Fin dag med vekslande ver.Lite sno og avblaast,men ok pa ski.Akkajaure om ca 2 dagar.26km,8,5t

Film etappe 11

07.04.2006 16:21

Da er en ny snutt film klar. Denne gang fra etappe 10.

Sorjus

06.04.2006 23:00

Tok folge med Mads og Morten idag,god dyttehjelp opp dei brattaste kneikene!Fra 130 til 1000 moh.Telter ved Sorjus, her er ogsa NPL-jentene.16km,8t

Vinnar av quiz-konkurransen

06.04.2006 09:00

Ja, då er vinnaren kåra. Quizen var ganske vanskeleg og det var også meininga. Gratulerer til Åslaug Borgen Harboe som hadde heile 8 av 10 rette svar!

Ellers varierte det mellom 1 og 7 rette

Fasiten blir lagt ut i kommentarfeltet under

Konkurransen finn du her

Sulitjelma

05.04.2006 20:00

Ja, då var eg framme i Sulitjelma. I morges var det 15 kuldegrader, men sola varma godt ganske tidleg. Fin tur ned til Sulitjelma, spor i alle retninger, men eg kom meg forholdvis greit ned. Mindre snø og usikker is her i Sulitjelma, men kjempebra forhold i fjellet. I ettermiddag har eg handla for dei neste ti dagane og er klar til påsketuren mot Abisko. Imorgon bærer det oppover bokstaveleg talt, er nede på 130 moh og skal vel opp mot 1000 moh i løpet av eit par dagar. Idag: ca 20 km, 6,5 timar

For ein herleg dag!

04.04.2006 21:01

Solstrålene skinte ned i den ville Skaitidalen i morges. I den friske fjellufta var det ein fryd å skli oppover dalen. Fine spor, supert Swix blå-føre og nydelege, bratte fjellsider. Var innom den vesle og koselege Argaladhytta. Her var det verkeleg fint! Kun to sengeplassar, men praktisk innreda, så her får ein vandrar verkeleg god hyttestemning. Utpå dagen kom det litt skyer, men stort sett kunne eg gå i bare ulltrøya. Etter 8-9 kilometer over Balvatnet og litt til, så var eg på Coarvi-hytta. Klokka var nesten 17 og eg har bare sløva etter det. Fyrt i peisen, laga middag og til slutt hatt eit par osteskiver med steikt fenalår. Imorgon går turen ned til Sulitjelma, ca 18-19km ned dit. Idag: 26km, 7,5 timar

Trygvebu

03.04.2006 21:29

Dagen starta med ein tur opp på hotellet. Det har minka på frokost- og lunsjbehaldninga i det siste, så ein frokost med kjempestor nistepakke, var godt å få med seg. Ein i DNT-styret sendte også med meg ei sjokoladekake som kona hadde bakt til han . Dette kjem godt med, kan eta store mengder mat for tida, forbrenninga er på topp.

Litt over ti la eg i veg frå turisthytta i Lønnsdal. Første del var prega av glissen skog og mange små koller. Det var fine spor som stort sett fulgte sommarruta oppover. Over Vestre- og Austre Viskisvatnet og over Lifjellet ned til Graddis fjellstue. Eit par personar passerte eit stykke frå meg på veg motsatt veg, så då hadde eg fine spor å følge i nedkjøringa. Litt hardt med snødryss over, men det gjekk ganske fint. På fjellstua i Graddis var det folketomt, så eg fekk ikkje spurt om ruta vidare. Det endte med ein omveg gjennom eit hyttefelt og over eit juv på ei lita hengebru. Men det var ganske lettgått terreng. På vegen innover mot Skaiti var det godt snødekke, så det vart til at eg rusla innover denne. Ganske høge brøytekantar eit par plassar, 2-3 meter. Siste stykke nedover vegen til Trygvebu var litt bratt. Hytta er stor og fin og her er det også straum. Denne ganske så ville og lukka dalen har faktiskt ein eigen mobilsendar som står på kanten mot Junkerdalen. Det bur ikkje så mange her, men det er eit hyttefelt. Imorgon skal eg gå oppover Skaitidalen, forbi Argaladhytta og Balvasshytta til Coarvi-hytta. Derfrå er det ein kort dagsetappe ned til Sulitjelma. Idag: 28km, 8,5 timar

Polarsirkelen

02.04.2006 21:31

Det vart sein avgang frå Bolna idag. Fekk både frokost og varm lunsj ilag med dnt-styret. Takker for stor gjestfrihet!

Litt før kl 13 rusla eg oppover dalen. Rana turistforening sørga for å transportere pulken min til Lønnsdal, slik at eg slapp å krongle meg opp gjennom skogen med den. Opp til brøytestasjonen gjekk eg langs E6, men etter nokre kilometer spendte eg på skia og holdt meg på gamlevegen. Veldig fint å gå på ski innover dalen og det gjekk raskt på ganske hardt føre. Polarsirkelen vart kryssa og det vart feira med eit lite dykk ned i snøen med ansiktet - eit lite snøbad. Strålande sol og god temperatur, så eg vart fort varm igjen. Eit stykke før Lønnsdal tok eg igjen utpå vegen og rusla ned til Lønnstua. Veldig fin turisthytte som ligg like ved Polarsirkelen høyfjellshotell. Der oppe har eg vore å tatt ein dusj og kjøpt litt sjokolade. Imorgon går turen vidare over til Junkerdalen og eg håpar på å gå til Trygvebu i Skaitidalen. Idag: ca 30km, 6 timar.

Litt problem med å få lagra bildene eg sender for tida, så det kan henda at bildet av dnt-styret og kryssinga av polarisirkelen ikkje vises. Men isåfall skal eg prøva å få lagt dei inn manuelt om ikkje så lenge

Saltfjellet

01.04.2006 21:06

Det vart folksomt på Virrvasshytta igår natt - vart no påspandert middag og god drikke og det var ein triveleg kveld. Idag var vinden løya litt og turen over fjellet vart ganske fin. Sola kom etter kvart og føret var brukbart. Stort sett vindblåste snøklumpar, så fellane har vore på store delar av dagen. Bratt og vanskeleg nedkjøring til Bolna. Først var det ein bekkedal som var vrien, så venta ei bratt fjellside like ved E6. Med såpass skredfare som idag, så måtte eg leite litt etter ein passande veg ned. Kom ned ein bekkedal som var passe bratt og lite utsatt. Det er første april idag, så det er kanskje ikkje alle som trur at det som no kjem er sant. Iallefall så er heile sentralstyret til DNT - med Kristin Kron Devold i spissen - her på turisthytta i Bolna. Sjølv om det var stappfullt med alle desse folka, så var det bare å koma inn! Har fått servert ein kjempebra reinsdyrsmiddag og god kake til dessert. God stemning og trivelege folk. Stor takk til Rana turistforeing som vartar opp både meg og dnt-styret,og som er så behjelpelige på alle måtar!

Kristin K. Devold spøkte med at eg måtte reklamere litt for turistforeningen når eg fekk så god middag. Så oppfordringa blir som følger: MELD DEG INN I TURISTFOREINGNEN OG KOM DEG UT PÅ TUR! Du kan melde deg inn på www.turistforeningen.no

Imorgon skal eg prøve å nå Lønnstua og på vegen passeres polarsirkelen. Idag: ca 25km, 9 timar