Arkriv for May, 2006

Ei veke etter

15.05.2006 18:29

Det er gått vel ei veke etter at eg nådde Nordkapp. Det har vore ein ganske stor overgang å vende tilbake til “det normale liv” igjen, men det har no gått bra.

Frå seint mandags kveld til torsdag morgon var eg hos ein kammerat i Tromsø. Det vart mykje god mat, avslapping og kino. Eg kom også over nokon nye telemarkski til halv pris då vi var innom ein sportsbutikk og måtte bare slå til. Det var heldigvis ungdomsbiletter igjen hos Sas Braathens, så då kom eg meg sørover utan å bli heilt ruinert. På flyet til Stavanger var det ingen tvil om at eg nærma meg; dialektane til folket ombord var utelukkande frå rogalendinger. På Sola hadde fleire frå familien møtt opp med blomar og norske flag! Svært så hyggeleg!

I dagane etterpå har eg besøkt litt venner og familie. Dei aller fleste er ganske nyssgjerrige og vil høyra meir om turen. Litt datafikling har det også blitt dei siste dagane, lista over ting eg bør få gjort snart, er lang. Turutstyret er temmeleg kaotisk for tida og det skal snart bli stua vekk til neste vinter. Imiddlertid er eg igong med ei grundig evaluering av utrustninga som eg har hatt på turen. Det tar imiddlertid litt tid å få lagt dette ut på nettet.

Ellers kan eg rapportera at matinntaket på ingen måte er mindre no enn på turen. Andre symtom er at eg er både rastlaus, “godtesjuk” og trøtt om kvelden. Nokon kilo lettare har eg også blitt i løpet av 2500km på tur, kanskje ikkje så veldig overraskande.

Fleire bilde er blitt lagt ut i bildegalleriet, resten kjem i løpet av veka. Video frå siste etappe kjem også snart. Så ventar ein oppsummering av heile turen om ei stund, utstyrserfaringar, råd og tips og til slutt kanskje, kanskje eit lite hefte.

Hurtigruta

08.05.2006 21:14

Det var ein fin kveld i Honningsvåg igår. Vindstille, sol og t-skjorte-vær. Eg satte opp teltet, for siste gong på denne turen, like utanfor sentrum. Seint på kvelden kom det varsla væromslaget. Vinden endra rettning og kom i sterke kast. Teltet var litt sløvt satt opp og pluggane gjekk bare så vidt nedi. 3 bardunar og nokre steinar hjalp imiddlertid ganske bra, så det stod greit nok. Likevel blafra det ganske godt og det vart ikkje så veldig god søvn. Eg måtte også tidleg opp og like over kl 5 gjekk eg innover til kaien. Hurtigruteskipet “Richard With” kom tøffande innover i bølgene og litt over kl 6 kunne eg gå ombord. Dama i resepsjonen ga meg eit greit tilbod då eg sa eg hadde gått Norge på langs. “Det høyres langt ut…” Etter å ha skrevet ut biletten, kom ho tydelegvis på at det var ein “kulare” måte å ordne det på. Så då fekk eg også lugar og det heile til ein super pris. Takk takk!

Lugaren kom godt med, var ganske trøtt. Det har også vore ein god del bølger, så det har vore fint å bare ligge å slappe av, bla i aviser og lese ferdig boka eg har drassa med meg ein del kilometer. Var iland ein tur i Hammerfest og ellers har det bare vore korte stopp i Øksfjord og Skjervøy. Sjølv i gråværet idag, er det fint her langs kysten. Tviler ikkje å at Hurtigruten går for å vera “Verdas finaste reise”, som annerkjente reiselivsaktørar uttrykker det. Det er ikkje mange ombord, så det er ganske roleg. Tar meg gjerne ein lengre tur med Hurtigruten ein gong - fortrinnsvis med iallefall litt fint vær…

Kjem til Tromsø no kl 23.45. Bildet av “Richard With” er tatt i Honningsvåg, mens fjella er ved Øksfjord

Nordkapp

07.05.2006 18:09

Vakna tidleg av sola som skein på den knallblå himmelen. Sidan det hadde blitt ein sein kveld, tok eg det ganske med ro. I ti-tida rusla eg dei siste kilometrane fram til Nordkapp-platået.

Det bar rett ut til den kjente globen og eg kunne feira at turens målpunkt var nådd! Det er no godt å koma fram, men eg kunne gjerne ha fortsatt lenger!

Vimsa rundt i vindkasta ute på kanten av den mektige kystklippen nordkapp-senteret ligg på. Knivskjellodden låg fint bada i sollys like vestafor. Strålande sol og blå himmel gjorde dette til ein herleg av sluttning på ei opplevingsrik ferd.

Seinare bar det inn på senteret og eg fekk med meg Ivo Caprino sin Nordkappfilm. Det var også tid for å sende mange postkort eg har lovt vekk i løpet av turen. Litt souvenirhandling var det også. I cafeen fekk eg meg eit pølser, då det var einaste varmmaten dei kunne tilby. Turistsesssongen er absolutt ikkje igong enda. Utpå dagen kom det fleire busslaster med hurtigsrutepassasjerer og det var rett så folksomt. Eg har også snakka med redaktøren i Finnmarksposten som skulle skrive ein sak for ei lokalavis heime. Ein journalist frå Finnmark Dagblad dukka også opp, så det vert eit lite stykke der på tirsdag. Av ho fekk eg også skyss til Honningsvåg. Her er det nesten sommartemperatur og roleg å fint nede ved havna. Imorgon tidleg tek eg hurtigruten til Tromsø og blir der nokre dagar, før eg nok tar eit fly vidare sørover.

Eg vil nytta høve til å takka alle som har bidratt til å gjera turen gjennomførbar. Ein stor takk til alle dei eg har møtt undervegs og som nesten utlukkande har vore svært så hjelpsomme og gjestfrie. Tusen takk!

Ein takk også dei til alle dei som har følgt med på turen gjennom nettsidene og for alle dei fine meldingane som har blitt lagt igjen

Nettsida kjem til å leva vidare ei god stund enda. Det blir både meir bilde og tekst frå turen. Det er også ein del historiar og episodar som eg ikkje har kome fram og det vil eg kanskje også skriva litt om. Ein real omtale av utrustninga vil også kome viss nokon skulle vera interesserrt i det.

Ellers helsar eg til dei som fortsatt er ute på sin Norge på langs tur. Lykke til!

For dei som er heilt Norge på langs frelst, kan eg anbefala å følge med på Norgepaalangs.info. Her er det lenkjer til nettsidene til nokre av dei som akkurat no er på veg sørover eller nordover.

Ragnar Fjeld, Honningsvåg

Knivskjellodden!

06.05.2006 16:54

Woohooo!!

Ytterst i havgapet på Knivskjellodden, 71 grader og 11 minutter nord. Blå himmel, sol, skvulpande sjø og hav så langt auga rekk! Sit her og skuer utover og nyt dagen. Nordkapps bratte klippe troner opp og på toppen ser eg den kjente globen. Det blir imorgon, enn så lenge er eg undervegs på denne fabelaktige turen!

Under havet

05.05.2006 20:57

Eg vakna tidleg idag. Klokka 6 var eg oppe og sola stod allereie høgt på himmelen. Først venta den 7km lange undersjøiske Nordkapp-tunellen med lågaste punkt på 212 meter under havnivå. Det var lite trafikk og totalt var det vel ca 25 kjøretøy som passerte i løpet av den halvannan timen i tunellen. Så for det meste gjekk eg uforstyrra og kunne studera korleis tunnellen er laga. Over på Magerøya var det ganske vindfullt, men gaske så sommarsleg i le for vinden. Gjennom nok ein tunnell, Honningsvågstunellen, nesten inn til Honningsvåg. Det var eit stykke inn til sentrum, men det låg ein Rema butikk ganske nært, så eg var innom å handla der. I 18-tida kom eg til Nordkapp camping i Skipsfjord, 5-6 km frå krysset i Honningsvåg. Det var ikkje opna enda for sessongen, men innehavaren var her og pussa opp og det var iorden at eg overnatta her.

No har eg sløva, hatt mat, dusja og slappa av. Imorgon går eg mot Nordkapp, men skal prøve å gå ut på Knivskjellodden. Reknar difor med å kome til Nordkapp tidleg på søndag. Idag: ca 35km, 9,5 timar inkl pausar

Mot nord

04.05.2006 22:58

Kjempevær fortsatt. Traska vidare langs vegen i sol og med nydeleg utsikt ut over fjorden. Gjekk lenge i kortarma sidan det var godt og varmt. Det vart til at eg gjekk ganske langt idag og eg var temmeleg skutt då eg slo opp teltet nede i Kåfjord. Rett ned io sovesekken og har fått eit par timar med søvn før eg no skal ha mat. Det blir kanskje Honningsvåg imorgon og Nordkapp på søndag, henholdvis ca 30km og 60km. Idag: ca 42km, 11 timar

Langs fjorden

03.05.2006 21:28

Strålande fint vær idag. Gjekk først ned til Olderfjord og kjøpte meg ein krone-is på butikken der. Vidare har eg gått langs fjorden. Flott utsikt og ganske idyllisk. Lite trafikk var det også, så stort sett var det bare suset frå havet, måkene og vinden. Små Hestehov-blomar spredt opp i grøftekanten og det er vel eit sikkert vårteikn. Sekken føles litt tung innimellom, så mange pausar er nødvendig. Skoa er gode, men eg hadde allerede nokre gnagsår, så det kjennes jo innimellom. Camper nede i sjøkanten på ei gras- og lyngslette og har ei elv like ved. Det er dessuten veldig fint her! Idag: omtrent 35-39km, 10 timar

Hammerfest

02.05.2006 22:21

Dagen starta med frokost på Skaidi Arctic hotel, eller Repparfjord hotell som det eigentleg heiter. Det såg nesten ut til at eg var den einaste gjesten på dette koselege hotellet, men likevel var det eit rikhaldeg frokostbord som var satt fram.

Litt over ni tok eg bussen innover til Hammerfest. Det var strålande vær og utruleg flott utover. Fjord og snødekka fjell i kombinasjon med blå himmel, er veldig fint. Når ein legg på små hus og spredt bebyggelse langs fjordane, blir det verkeleg nydeleg.

Det tok ein times tid inn til sentrum. Her var det mykje folk og veldig varmt. Gjekk rundt i t-skjorte heile dagen og det var verkeleg herleg! På postkontoret fekk er polstra og pakka inn skia, samt stappa resten av tinga ned i ein norgespakke. Nesten 16 kg vart sendt sørover. Eg hadde god tid fordi bussen tilbake ikkje gjekk før kl 15. Først var eg på jakt etter gode sko. Kom inn i ein skikkeleg sko-butikk og her traff eg ein kar som hadde peiling. Han fann fram eit par som “eg nesten garantert ville bli fornøgd med”. Det var eit par Asics joggesko beregna på lange asfaltløp. Litt stiv pris, men det er det ofte på gode joggesko. Ellers var eg innom biblioteket og fekk lånt ein pc. Det er faktisk førte gong sidan eg lånte internettilgang ein halvtime på butikken i Hattfjelldal! Uheldig vis var det noko galt med programvaren, så eg fekk ikkje lasta den sida som var nødvendig for å fikse bildegalleriet på nettsida… Ellers tok eg ein runde i byen. Den er ikkje så stor, men det var veldig fint. Langt kaiområde og mange små butikkar. Den enorme Snøhvit-prosjektet har gitt Hammerfest stor aktivitet. På Melkøya skal store mengder LNG, naturgass, bli behandla og laste på skip. Øya er godt synleg frå sentrum og frå det vesle byfjellet var det endå bedre utsikt. Eg gjekk Sikk-sakk vegen rett opp og var glad det var rekkverk, fordi det var litt snø og is! På toppen hadde Statoil satt opp ein stor kikkert med 30 gongers forstørring. Så med denne kunne Melkøya studerast nærare. Det var stor aktivitet og mange folk i sving.

Klokka 16 var eg tilbake i Skaidi. Pakka sekken og den vart meir leveleg no, sjølv om eg no har med masse mat. Skoa viste seg å vera bra ogg det gjekk greit oppover langs vegen. Litt gangsperr etter forrige dagers vandring. Då eg fann ein fin teltplass litt over åtte, var saken klar. No har eg nett hatt pannekaker og skogsbacon til middag. Imorgon går eg ned til Olderfjord og vidare nordover. Om nokre dagar kjem eg kanskje til å møte på ein sørgåande NPL-traskar. Det var iallefall ein som starta frå Nordkapp igår.

Idag: ca 14km, 3,5 timar

Reisebrev Kilpisjavri-Maze-Skaidi

01.05.2006 23:11

21.april starta eg frå Kilpisjavri i Finland. Det var mykje folk i fjellet i området, både på scooter, men også ganske mange på ski! Den første dagen gjekk kilometerane unna i gode spor. I kveldinga traff eg på ei gruppe hollanske skiturister! Dei var på veg til den høgste toppen i Finland, Hilti, forøvrig ein ikkje særleg høg eller vanskeleg topp samanlikna med norske og svenske toppar.

Mot grensa til Norge gjekk eg i få spor og det var til tider litt råtten snø. På grunn av eit dalføre er det bare eit par stadar det er praktisk å krysse over til Finnmark. Eg gjekk til turisthytta like ved grensa og her var det opning i reingjerdet også. Litt kronglete opp eit stykke, men så vart det skikkeleg vidde innover.

Kom inn i scooterløypa mot Kautokeino, men tok snart av i retning Maze. Det var meir småkuppert og mykje meir skog enn eg hadde rekna med. Vidda er på ingen måte flat, men det er ingen store fjell heller. Dagane til Maze var prega av tendens til gjennomslag i snøen og ein del roting i skogen. Den store elva Mazejohkka var delvis opne og eg holdt meg klokleg langt unna isen der. Ellers kryssa eg sikkert 10 reingjerder, noko som kan ta litt tid. Desse gjerdene deler vidda inn i seperate deler og eg synes det er litt merkeleg at det knapt nok finns opningar. Løysninga vart anten å løfte/skyve pulken over, eller kaste ting for ting over og så pakke pulken på ny. Uansett litt irriterande operasjon!

Maze / Masi

Ned til Maze tok eg scooterløype, som går på gamlevegen. Nede i dalen var føret ganske dårleg, snøen var i ferd med å gå. Rakk akkurat butikken før stengetid kl 16, men den hadde også kveldsope ein time mellom 19 og 20. Her henta eg pakken med sekken og diverse utstyr. Eg fekk skyss bort til turistsenteret og lånte ei hytte der. Så var det å pakke om og prøve å få sekken lettast mogleg. Det var ikkje lett, eg burde nok ha bytta ut både telt og sovepose. Sekken vart iallefall litt for tung til slutt. Det har gått hardt ut over skiskoa på turen. Den høgre skoen har løsna frå sålen, så eg måtte tape denne. Skulle nok ha limt den også, men eg oppdaga det like før eg skulle gå vidare.

Dagen etter drog eg pulken tilbake til butikken og fekk god hjelp til å pakke den inn og få sendt den med posten. Eg gjorde også innjøp for turen til Skaidi og eg var faktisk imponert over utvalet i butikken. Dette var andre saker enn Kikpisjavri ja! I cafeen like ved, fekk eg meg ein porsjon reinsdyrskjøtt. God kost for ein fjellvandrar. Maze, eller det fornorska namnet Masi, er ei samisk bygd med omlag 300 innbyggarar. Her gjekk det i samisk mellom dei fleste som stakk innom butikken. Ellers var det litt artig å sjå at nokon hadde reinsdyr gåande i hagen!

Det første stykket gjekk langs vegen og det var ganske tungt, sidan skia då også var på sekken. Tok så scooterløypa oppover. Etter ei stund kom ein scooter med ein tungt lasta slede. Dei prøvde å ta eit spor litt utanom meg, men endte opp med å kjøre seg fast. Det tok ein halv time før dei passerte meg igjen…

Løypa kunne eg følge eit godt stykke, men så var det slutt. Gjennomslag og dårleg føre gjorde at det gjekk rimeleg seint. Dagen etter kom eg meg til Lesjavri og tok ein tidleg kveld for å heller gå over innsjøen om natta

Det vart ikkje skikkeleg nattefrost, men eg la iveg klokka 2 likevel. Først var eg veldig i tvil. Det var mykje overvatn der eg gjekk utpå og det såg ut til å bli ein vanskeleg tur. Vurderte ei stund å heller gå i retning Alta, men fann ut at eg skulle gjera eit forsøk. Haldt meg stort sett i kanten og forholda var noko betre her. Etter 5 timar var eg over og kom til ei hytte. Her var ei gruppe finske isfiskarar klar til å reise ned frå fjellet. Dei såg den alt for tunge sekken min og tilbydde meg eit sklibrett. Eg takka villig ja og kort tid etter hadde eg fått tjora fast sekken på dette. Så bra å møte slike folk i fjellet! Fekk også lov til å slappe av på hytta nokre timar, takk til Ole Julius for det.

Etter tre timar var eg igjen på farten. Etter ein times tid kom eg opp til leiren til nokre samar. Dei dreiv å flytta reinflokken sin på omlag 1000 dyr nordover til sommarbeite i Hatter ved Skaidi. Trivlege folk som ga gode råd om vegen vidare. Eg fekk også vite mykje om korleis flyttinga foregår. Dei hadde med seg to scootercampingvogner og i tilleg ein stor lavo. Leiren flytta dei med jamne mellomrom og det varierte veldig kor langt flokken vart flytta. Det kom ann på føret og beitforholda. No forflytta dei seg sakte på grunn av godt beite.

Anders Sara, på bildet, hadde vore med på denne flyttinga heilt sidan han vart fødd!

Vidare utpå dagen var føret ganske dårleg. Rota meg ned i dalen, men kom etter kvart inn på ei scooterløype. Plutseleg vart det veldig folksomt, med mange Gomper (campingvogner på slede), scootere og litt hytter. Dette er utfartsstaden for Altaværingane og mange låg i telt langs Stabbursvatna. Alle hadde kome inn på scooter, forutan ein ung friluftskar.

Eg såg nok ganske trøtt ut då eg kom til nordre Stabbursvatnet. Ein kar ropte ut om eg ville ha litt kaffi og eg takka gladleg ja. Det var ei farleg råk i isen pga ei elv akkurat der, så han kom over på scooteren for å vise at eg måtte gå rundt. Eg vart sittane inne på hytta til desse hyggelege Altaværingane og fekk snart tilbod om å overnatte. Reker vart det til kvelds og sidan karen var ansatt i eit bakkehandlingsselskap på ein flyplass, så gjekk praten ganske livleg om fly. Takker for gjestfrihet og god mat på Minkenhytta!

Det var rundt 0 grader om natta, men det vart fort bløtt igjen på formiddagen. Gjennomslag og tungt vidare. Måtte gå eit stykke tilbake med ein hund som fullgte etter meg. Den var av typen som absolutt ikkje ville klart å finne ut at den skulle tilbake sjølv og eg kunne ikkje drasse med meg den over fjellet.

Etter ei stund traff eg igjen på folket som flytta Skaidi-reinflokken. Hammerfestflokken hadde passert dagen før, så no var det fine spor å følge. Ein del overvatn, men i spora var det greit. Kom over til Bokhusjavri og der møtte eg isfiskarar. Nokon på scootere, men også to på ski. Dei tilbydde meg fisk eg kunne ha til middag og det smakte veldig bra. Eg fekk også litt bensin. Trivelege folk!

Isfiskerane gjekk avgårde kl 2, men eg drøyde det til 04.45. Først fullgte eg spora til Hammerfestflokken, som nett hadde flytta seg. Tok igjen denne og skulle så eigentleg gå mot Leaktojavri. Imiddlertid var føret då så dårleg og det var så mykje overvatn nede i dalen, at eg ombestemte meg. Eg fullgte spora ned til Okselv ved E6 om måtte såleis ta ein tung spasertur på veg ned til Skaidi. Turen ned dit var våt. Hadde vatn opp på leggane fleire gonger og måtte gå rundt bekkar og vatn, men hadde spor å følge.

Nede ved E6 pakka eg alt i sekken igjen og la igjen sklibrettet. Det hadde gjort sin nyte og det fungerte overraskande bra.

Traskinga langs vegen er det ikkje så mykje å seia om, forutan at det var tungt. Sola skein og det var varmt og fint, men det gjekk litt ut over føtene. Kom meg likevel ganske greit ned til Skaidi og herfrå skal alt vinterutrustninga bli sendt heim.

Etappen over vidda var fin, men det var til tider litt frustrerande. Vær og føre rår ingen med, så eg prøvde bare å gjera det beste ut av det. Å treffe på flyttsamane med store reinflokkar var også interessant

No er det 156 km til Nordkapp!

Skaidi

01.05.2006 19:45

Traska vidare ned til Skaidi idag. Sekken har vore litt for tung for asfalt-gåing og det har satt sine spor på føtene. Fekk bruk for alle gnagsårplastera eg har hatt liggande lenge.

Etter eit par timar kom ein syklist med stor oppakning til syne langt der framme. Det første som slo meg var at dette måtte vera ein NPL-syklist på veg sørover. Ganske riktig, det var Rolf-Erik Poppe på veg sydover igjen. Han har i vinter gått på ski nordover…Han hadde Bixit-kjeks å by på og det var hyggeleg å slå av ein prat om turane våre. Han for vidare med Alta som dagens mål. Kom meg inn til Skaidi etter kvart. Her møter E6 vegen mot Hammerfest og det er eit relativt stort vegkryss og dermed også ein del folk. Hadde meg litt mat på kroa før eg gjekk oppom hotellet for å henta eit brev som var adressert dit. Dei hyggelege folka på Skaidi Arctic hotell ga meg ein god pris på overnatting, så eg fann ut at det var godt å slappe av der. No skal eg få sendt vekk det meste vinterutstyret slik at sekken blir leveleg igjen! Har imiddlertid erfart at skoa eg har no, egnar seg lite til ein såpass lang tur, så eg må få tak i nye. Difor blir det tur inn til Hammarfest i morgon formiddag. Blir litt artig å koma innom der også. Reknar med å gå herfrå igjen i morgon ettermiddag ein gong. Det er 156 km til Nordkapp, i tillegg kjem evt ein tur ut på Knivskjellodden og kanskje ein avstikkar for å proviantere. Det vil ta 5-7 heile dagar skulle eg tru, men det kan jo dukke opp ting undervegs. Det er lite snø her nede i Skaidi, men i høgden er det jo fortsatt ein del. Det var ganske varmt idag, men bris i frå sør, så kortbuksevær er det ikkje heilt endå! Skal sjå om eg ikkje får ferdig eit resebrev i løpet av kvelden også